قاب پنجره سنگی و قاب درب سنگی

استفاده از سنگ در ساختمان ها، از زمان قدیم رایج بوده و تا امروز نیز این روند ادامه دارد. افراد در ساخت کاخ ها، معابد و بناهای تاریخی از سنگ استفاده میکردند. امروزه نیز، سنگ کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد و در قسمت مختلف مانند دیوارها، حوض ها، قاب پنجره سنگی، شومینه سنگی ، باربیکیو ها ، آب نماها و … از سنگ های مصنوعی و طبیعی استفاده می شود.

قاب درب سنگی

قاب درب سنگی رومی کد d101

سفارش تلفنی: 09125991438

نمونه کارهای قاب دور پنجره سنگی استون نما

قاب دور درب سنگی

کد d102

سفارش تلفنی: 09125991438

قاب دور پنجره سنگی

کد d103

سفارش تلفنی: 09125991438

قاب درب سنگی رومی

کد d104

سفارش تلفنی: 09125991438

قاب سی ان سی

قاب CNC کد d105

سفارش تلفنی: 09125991438

طرح قاب دور پنجره

قاب CNC کد d106

اجرای قاب دور پنجره سنگی

چرا استون نما؟

تجربه

استون نما با بیش از سه دهه تجربه در زمینه طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان فعالیت دارد. و به جرات می توان گفت گروه استون نما در این زمینه صاحب سبک می باشد

کادر مجرب

ما همواره با کادری مجرب و متخصص تلاش داریم که بهترین خدمات را بهترین کیفیت به شما مشتریان عزیز ارائه دهیم. مهندسین و استادکاران استون نما بالاترین میزان تعهد و مسئولیت پذیری را در تمام جزئیات به کار می گیرند.

قیمت مناسب

استون نما علاوه بر اجرای نمای رومی سالهاست که در زمینه تولید و ارائه انواع سنگ ساختمانی و تزیینات ساختمانی فعالیت دارد و لذا این امر موجب این می شود که شما به منابعی با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید.

استون نما
قاب سی ان سی

کد d107

قاب سی ان سی جدید

کد d108

سفارش تلفنی: 09125991438

طرح قاب پنجره

کد d109

طرح قاب درب سنگی

کد d110

قاب درب سنگی زیبا

کد d111

سفارش تلفنی: 09125991438

کد d112

قاب درب

کد d113

سفارش تلفنی: 09125991438

کد d114

گل قاب پنجره سنگی

کار CNC کد d115

کد d116

کد d117

کد d118

کد d119

کد d120

کد d121

کد d122

کد d123

کد d124

قاب بالای درب سنگی

کد d125

کد d126

قاب درب سنگی سی ان سی

کد d127

اجرای قاب درب سنگی

کد d128

به ما ایمیل بفرستید

آدرس کارخانه: آزادراه تهران قم، بعد از فرودگاه، جنب شهرک صنعتی شمس آباد، کوچه معراج، پ 13

دفتر فروش: شوش چهار راه فرح آباد – مابین خیابان شهرزاد و فدائیان اسلام ضلع جنوبی پل بعثت پ ۴۲و ۴۶

شماره تماس:

رسولی: 1438 599 0912

رسولی: 9381 035 0912

عارفی: 5642 519 0912

استفاده از سنگ در ساختمان ها، از زمان قدیم رایج بوده و تا امروز نیز این روند ادامه دارد. افراد در ساخت کاخ ها، معابد و بناهای تاریخی از سنگ استفاده میکردند. امروزه نیز، سنگ کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد و در قسمت مختلف مانند دیوارها، حوض ها، قاب پنجره سنگی، شومینه سنگی ، باربیکیو ها ، آب نماها و … از سنگ های مصنوعی و طبیعی استفاده می شود.

در حالی که متریال مورد استفاده در بناها به عوامل مختلفی مثل آب و هوای منطقه و شرایط اقلیمی، بودجه، سلیقه مالکین و کارفرمایان، سبک مورد نظر برای دکوراسیون و مواردی دیگر بستگی دارد، سنگ ها همیشه طرفداران خاص خود را داشته و هم اکنون نیز دارند. در معماری های جدید، برای نمای ساختمان مانند نمای رومی و کلاسیک، سنگ های مختلفی استفاده می شوند. قاب آسانسور و قاب پنجره سنگی نیز، مواردی هستند که در زیبایی و مقاومت یک بنا تاثیر بسزایی دارند.

در این مقاله قصد داریم با یکی از مهم ترین قسمت های نمای ساختمان تحت عنوان قاب پنجره سنگی ، که شاید مردم عادی توجه زیادی به آن ندارند، صحبت کنیم. در ادامه با خواندن مطالب مفیدی در این زمینه، تصمیم بهتر و درست تری برای انتخاب طرح، سنگ و نمای کلی ساختمان بگیرید.

سنگ مناسب برای قاب پنجره سنگی – نمای ساختمان

قاب دور پنجره سنگی

انتخاب سنگ در پروسه نمای ساختمان به ویژه مناطقی حساس مانند قاب پنجره، بسیار با اهمیت است. چرا که زیبایی، ماندگاری و عمر ساختمان به آن بستگی دارد. طبیعتا هیچ کسی نمی خواهد خانه داشته باشد که بعد از مدتی کوتاه، سنگ هایی که در نمای آن به کار رفته است، ترک بردارند، کنده شوند و زیبایی سابق را نداشته باشند.

قاب پنجره سنگی، همیشه باید سالم باشد، تا ضمن داشتن جلوه و زیبایی، امنیت را نیز حفظ کند. حال وقت آن رسیده است که بدانیم برای انتخاب یک سنگ مناسب چه باید کرد؟ باید گفت عوامل زیادی در این تصمیم گیری دخیل هستند اما از مهم ترین آن ها،همانطور پیش تر گفته شد، اقلیم، کاربری ساختمان، بودجه، روش اجرای کار، فرهنگ و سلیقه مردم منطقه و ترجیحات و سلیقه کارفرمایان ، می باشند.

قاب پنجره سنگی در نمای رومی و کلاسیک

نمای رومی ظاهری جذاب و با عظمت دارد که با عمیق تر نگاه کردن، نکته های جالبی در آن می توان دید. ستون ها، نقش های برجسته،مجسمه های سنگی و قاب پنجره ، از ویژگی های یکتای این نما می باشد.

اما در زمان اجرای نمای رومی و کلاسیک باید دقت کرد که آیا موقعیت پنجره ها و دیگر مسائل، قاب پنجره سنگی طرح دارد می طلبد یا یک قاب ساده کفایت می کند. بعد از آن، برای اجرا و نصب قاب ها، با توجه به اینکه قرار است قاب در یک حفره و فضای خالی روی نما نصب شود، بهتر است از افراد با تجربه و مهارت در این زمینه استفاده کرد. قاب پنجره سنگی باید از جنسی مقاوم انتخاب شود چون ممکن است در هنگام نصب بیفتد و این اتفاق باعث شکستگی شود. کار نصب نیز باید با ظرافت انجام شود تا ساختمانی بدون نقص و مطابق با استانداردهی بین المللی داشته باشیم.

تراورتن ، سنگی رسوبی آهکی است که در نمای ساختمان استفاده می شود. نوع جنس و بافتی که این سنگ دارد باعث می شود ملات کاملا به آن نفوذ کرده و محکم می چسبند.این سنگ ها به جز در نمای ساختمان و قاب پنجره ، در آبنماها و مجسمه ها، بسیار کاربرد دارند. نکته مهم در استفاده از این سنگ این است که به خاطر سنگین بود سنگ تراورتن، باید در هنگام کار با آن نکات ایمنی را به دقت رعایت کرد. مثلا باید حتما در زمان اجرا، سنگ و قاب  ، کاملا خشک باشند.

انواع مدل های قاب پنجره سنگی

مدل های متفاوتی برای قاب پنجره از جنس سنگ پیشنهاد می شود. که بر اساس طراحی نمای ساختمان، نظرات معماران و کارفرمایان، شرایط منطقه و آب و هوا و دیگر فاکتورها انتخاب و اجرا می شود.

در ادامه با برخی از رایج ترین مدل ها آشنا خواهید شد.

قاب ساده

در مدل قاب ساده دور پنجره، یک قاب چهارگوش سنگی ساده، روی نما برای پنجره ها، به کار می رود. این قاب می تواند یک لایه یا دو لایه با عمق های مختلف باشد. قاب پنجره سنگی ساده، معمولا باریک هستند و برای نماهایی که تزئینات ندارند مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این مدل، سادگی کار را بیشتر نمایان می کند. از دیدگاهی دیگر، گفته می شود کاربرد این قاب، امکان اضافه کردن جزئیات و المان های بیشتر به ساختمان و نمای قابل دید آن را، افزایش می دهد.

قاب ستون مانند برجسته

در طراحی برخی ساختمان ها، در قسمت طرح نمای آن ، روی پنجره ها تمرکز می کنند. برای جلوه هر چه بیشتر پنجره ها و در مجموع نمای ساختمان، ستون های ممتد در طول نما، در کنار پنجره ها کار می کنند. این ستون ها را می توان با نقش های برجسته به صورت گل های متقارن طراحی کرد تا جلب توجه بیشتری داشته باشند.

مجسمه های یونانی

در نمای رومی و کلاسیک گاها مجسمه هایی برگرفته از الهه های یونانی به چشم می خورد. این مجسمه ها معمولا در ورودی های درها و برخی اوقات در کنار پنجره ها، به عنوان قاب پنجره سنگی استفاده می گردد. به کارگیری مجسمه های یونانی، جلوه های فوق العاده شیک به یک ساختمان می دهد. این طرح می تواند در یکی از طبقات و یا در همه آن ها وجود داشته و تکرار شود.

نرده ها

حتما تا کنون دیده اید که در برخی از بناها، برای ایجاد امنیت بیشتر، از نرده هایی در جلوی پنجره ها استفاده شده است. طراحان با توسعه این طرح ، توانسته اند طرحی زیبا به شکل نرده، برای استفاده در دور پنجره ها ساخته و آن را به صورت عملی اجرا کنند. قاب پنجره نرده ای، یکی از طرح های مورد پسند برای کسانی که دوست دارند علاوه بر داشتن امنیت در مقابل پنجره ها، نما و جلوه ای خاص به ظاهر بیرونی ساختمان خود ببخشند.

قاب های هنری

یکی از مدل های کلاسیک دیگر برای قاب پنجره ، مدل های تزئینی و هنری است که به صورت منظم و با تکرار یک الگو، دور تا دور پنجره را فرا می گیرند. این سبک جدا از نمای رومی ست و برای درگیر نشدن با جزئیات بسیار زیاد نمای رومی، از تزئین کردن نمای ساختمان با الگوهای منظم استفاده می گردد.

قاب پنجره سنگی در تهران

یکی از کارهایی که در جامعه امروز در ایران، خصوصا در شهرهای بزرگ رونق بسیار زیادی دارد، ساخت و ساز ساختمان است. به همین میزان که صنعت ساختمان سازی رشد داشته است، مشاغل مربوط به تهیه و فروش مصالح ساختمانی نیز، گسترده تر شده اند. از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی، سنگ ها هستند. کاربردهای زیادی برای سنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی بعد از تکمیل ساخت و در حین پروژه ساخت، وجود دارد.